Przejdź do głównej zawartości

Mimozami jesień się zaczyna




Czesław Niemen -  Wspomnienie

Mimozami jesień się zaczyna,
Złotawa, krucha i miła,
To ty, to ty jesteś ta dziewczyna,
Która do mnie na ulicę wychodziła.

Od twoich listów pachniało w sieni,
Gdym wracał, zdyszany ze szkoły,
A po ulicach w lekkiej jesieni,
Fruwały za mną jasne anioły.

Mimozami zwięzłość przypomina,
Nieśmiertelnik żółty październik,
To ty, ty moja jedyna,
Przychodziłaś wieczorem do cukierni.

Z przemodlenia, z przemodlenia senny,
W parku płakałem szeptanymi słowy,
Młodzik z chmurek prześwitywał jesienny,
Od mimozy złotej, majowej.

Ach czułymi, przemiłymi snami,
Zasypiałem z nim gasnącym o poranku,
W snach dawnych bawiąc się wiosnami,
Jak tą złotą, jak tą wonną wiązanką...






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Witam

Witam na moim kolejnym blogu. Na tym blogu znajdziesz wiele rozmaitości:gify,muzykę,linki do ciekawych stron,przepisy i porady.Będzie ciekawie... Zapraszam na moje blogi: extra blog zimowy blog extra gify ploteczki i rozmaitości jesienny blog Przyjaźń,miłość, zdrada niezapominajka swiat pogody.pl
Kiedy piękna noc zapada,księżyc bajki opowiada. Wszystkie gwiazdki go słuchają i na piękny sen czekają. Więc bez żadnych zbędnych słów,życzę Tobie miłych snów.